Kundcase
Refrico
"Vi är väldigt nöjda med den service och det stöd vi har fått från Avanix. Avanix team har alltid varit både professionellt och snabbfotat när vi har behövt hjälp. Den löpande IT-supporten Avanix erbjuder har verkligen varit ett stort stöd för vår verksamhet. Tack för ert engagemang och kompetens"
"Vi är väldigt nöjda med den service och det stöd vi har fått från Avanix. Avanix team har alltid varit både professionellt och snabbfotat när vi har behövt hjälp. Den löpande IT-supporten Avanix erbjuder har verkligen varit ett stort stöd för vår verksamhet. Tack för ert engagemang och kompetens"
- Löpande IT-support till användarna i Göteborg, Stockholm, Uppsala och Malmö
- Löpande IT-drift av nätverk på samtliga orter
- Driftsättning av nytt nätverk och WiFi från Fortinet för täckning av 1600 m2 kontor och lager Göteborg.
- Automatiserad installation av applikationer
- Flytt av dokument från filserver till SharePoint
- Utbildningar inom Microsoft 365 i syfte att effektivisera arbetet hos medarbetarna

CIFAB
"Vi fick hjälp med att se över alla våra brister inom IT-säkerheten. Avanix kom med förslag på kontinuerliga förbättringar, vilket gjorde att vi snabbare komma fram till en lösning som vi kände oss trygga med. Deras Proaktiva arbete innebar att vi slapp många återkommande problem"
Våra målsättningar var följande:
- Få koll på våra IT-kostnader.
- Öka IT-säkerheten.
- Bli mindre bundna till olika konsulter.
- Öka rörligheten och bli mindre bundna till kontoret.
- Succesivt bli mer molnbaserade.
- Hitta en pålitlig IT-konsult.
